در حال بارگذاری ...

نمایش «چه کسی مقصر است» در سلماس اجرا می‌شود

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی نمایش «چه کسی مقصر است» نوشته و به کارگردانی سیامک خوش نیت از روز یازدهم  تا هفدهم مردادماه بمدت هفت شب در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سلماس  به روی صحنه می رود. کارگردان نمایش «چه کسی مقصر است» گفت این نمایش بیکلام روایتی است از انسانهای گمشده در فرهنگ وارداتی جامعه امروزی.
سیامک خوش نیت افزود: تئاتر به عنوان شاخه ای مهم از هنرهای نمایشی آینه جامعه است زیرا در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی نقش بسیار موثری دارد و باور داشتن به کارکردهای وسیع هنر تئاتر می تواند یاریگر جامعه در تحقق بسیاری از آرمان ها باشد.
به گفته وی تئاتر باید در شهرهای کوچک نیز به جایگاه شایسته خود دست یابد و سازندگان و عوامل آن با حمایت های لازم مسوولان، تنها دغدغه اجرای خوب را داشته باشند و با فراغت از مشکلات مالی بتوانند به ارایه هنر خود بپردازند.
خوش نیت افزود: هدف این نمایش نشان دادن جایگاه خانواده بوده و ما تلاش کردیم با فرهنگ سازی و آموزش نقش مهمی را در تحکیم بنیان خانواده ایفا کنیم زیرا تلفیق هنر و فرهنگ در تربیت و سازندگی نسل های آینده تاثیر بسزایی دارد و کار فرهنگی در جامعه با در نظر داشتن این دو مولفه به پرورش افرادی سالم و توسعه پایدار فرهنگی می انجامد.
خوش نیت با بیان این که عوامل تحکیم بخش بنیان های خانواده مانند حُسن معاشرت، آبروداری، نظم و انظباط، وجود روحیه مشورت، صبر و پایداری زندگی، روحیه عفو و گذشت، پرهیز از سوء ظن، رازداری و وفاداری، مشی با آرامش، حلم و بردباری در این نمایش نمایان است، افزود: مهسا خوش نیت مدیر صحنه، آریا عاقلی تهیه کننده، لیلا قائمی گریمور این اثر هستند و علی خورشیدی عکاسی و گرافیک و همچنین کوثر گوهری و زهرا سزاوار منشیان این نمایش صحنه ای را برعهده داشته است .
وی به تمرین یکساله عوامل برای اجرای این نمایش صحنه ای اشاره کرد و گفت: سیامک خوش نیت، مریم برقی، نیلوفر محمودی، فاطمه محمودی، نسا عبداللهی، امیرحسین مکنتی، مهدیه سزاوار و یسنا عبداللهی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران