در حال بارگذاری ...

«آچیل ماچیل» از آذربایجان غربی راهی جشنواره تئاتر خیابانی ارس شد

به گزارش تئاتر آذربایجان غربی، نمایش «آچیل ماچیل» به نویسندگی و کارگردانی وحید حصاری از این استان به بخش آئینی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس راه پیدا کرده است.

از 65 نمایش خیابانی بازبینی شده 10 نمایش جهت شرکت در بخش مسابقه و 6 نمایش در بخش آیینی سنتی جهت شرکت در جشنواره پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس پذیرفته شده است.
16 نمایش پذیرفته شده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و مناطق آزاد ارس، اروند، قشم و کیش در ایام تعطیلات نوروز سال 97 به اجرای خیابانی می پردازند. آئین های سنتی نوروز، دفاع مقدس، میهن دوستی، محیط زیست و مسائل اجتماعی از موضوع های نمایش های این جشنواره است و مراسم افتتاح جشنواره در روز هفتم فروردین سال 1397 مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر جلفا برگزار می شود و گروه های هنری بیش از 50 اجرای خیابانی را در روزهای هفتم تا دهم فروردین در این منطقه اجرا می کنند.
نویسنده و کارگردان نمایش 'آچیل ماچیل' و سرپرست گروه 'ایلقار' نیز بیان کرد: این گروه در نوروز 96 با نمایش 'سایاچی و سامانچی' در این جشنواره شرکت و جایزه ویژه این رویداد هنری را کسب کرده بود.
وحید حصاری افزود: نمایش 'آچیل ماچیل' مربوط به تکم گردان هاست که پس از گذر از چند منطقه به نقطه ای می رسند و در برگزاری مراسم عروسی فردی نیازمند می شوند. وی اضافه کرد: در این میان فردی از بین حضار در مراسم تکم گردانی باب ناسازگاری می گذارد و اوضاع و مشکلات جامعه را مانعی برای بهره مندی از لذت مراسم عروسی می داند.
وی ادامه داد: نمایش با اجرای آئین 'چومچه خاتون' و درخواست نزولات آسمانی برای کمک به احیای دریاچه ارومیه به پایان می رسد.




نظرات کاربران