در حال بارگذاری ...

«افسانه ماده ببر» در مهاباد اجرا می‌شود

نمایش «افسانه ماده ببر» نوشته داریوفو و به کارگردانی ابراهیم ابراهیمی از ۲۸ دی لغایت ۶ بهمن ماه ١٣٩٦ بمدت ۸ شب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش تئاتر آذربایجان غربی، نمایش «افسانه ماده ببر» نوشته داریوفو نمایش نامه نویس مشهور ایتالیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات، به کارگردانی ابراهیم ابراهیمی و با بازی پیمان بابائیان کاری از گروه تئاتر اهورا  مهاباد، از 28 دی لغایت 6 بهمن ماه ١٣٩٦ بمدت 8 شب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد به روی صحنه رفت.

داریو فو خالق اثر مرگ تصادفی یک آنارشیست و روز از نو اینبار  ما را به چین و راهپیمایی بزرگ نیروهای ارتش سرخ در هیمالیا می برد. با یک برش از زندگی واقعی یک سرباز مجروح که از طرف دوستانش رها شده و در پی تقلا برای ادامه‌ی حیات است که در طی این تقلا و پناه بردن به یک غار با ماده ببری به همراه بچه اش روبه رو میشود و شروع داستان با قرار گرفتن در موقعیت که گاه روایتگر سرباز است و گاه در درون این روایت به ایفای نقش میپردازد.

آنچه که منجر به حرکت درام در سیر رو به پیش خود است تقلای سرباز در برخورد با شرایطی است که زندگی و هستی او را تهدید می کند. ترس  گرسنگی و وحشت و همه ی اتفاقات مرعوب کننده دستمایه‌ی یک اثر کمدی می شود، اثری که در تخیل جان می گیرید و تخیل با الهام از یک افسانه قدیمی چینی «ماده ببر» و ادغام آن در یک اثر کمیک روایتگر زندگی یک سرباز اهل منچوری که از شرکت کنندگان در پیاده روی بزرگ است می‌شود.
در این نمایش که توسط گروه تئاتر اهورای مهاباد تدارک دیده شده‌ است پیمان بابائیان تنها بازیگر نمایش  است و طراحی نور را نیز سامان ارمی بر عهده دارد.

غفور پیرزاده، مهران فقری و کیانوش پیرمندی نیز به‌عنوان سایر عوامل حضور دارند.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران